Windee projekto partnerių susitikimas Liublijanoje
Rugsėjo 24–25 dienomis Liublijanoje vyko Vytauto Didžiojo universiteto Inovatyvių studijų instituto koordinuojamo tarptautinio projekto Well-being in Digital Education Ecosystem (WINDEE) partnerių susitikimas.
Susitikimo metu, projekto partneriai iš įvairių Europos šalių aptarė projekto eigą, pasiektus rezultatus bei tolimesnius veiksmus. Diskusijų centre atsidūrė viena iš pagrindinių projekto temų – studentų ir dėstytojų gerovė skaitmeniniame švietime.
Projektas prasidėjo nuo išsamaus įrodymų rinkimo, siekiant identifikuoti pagrindinius veiksnius, lemiančius mokytojų bei besimokančiųjų patirtis skaitmeninėje mokymosi aplinkoje: buvo atlikta sisteminė literatūros analizė, analizuoti skaitmeninę gerovę reglamentuojantys politiniai, teisiniai ir instituciniai dokumentai, siekiant atpažinti egzistuojančias praktikas ir iššūkius. Taip pat, atlikta daugiau nei 100 skaitmeninių įrankių ir jų galimo poveikio besimokančiųjų skaitmeninei gerovei analizė. Gauti rezultatai yra tvirtas pagrindas tolimesnėms projekto veiklos bei naujausiam projekto etapui – Skaitmeninės gerovės modelio kūrimui.
Liublianoje vykusio susitikimo metu buvo diskutuojama apie esminius skaitmeninės gerovės švietimo komponentus klasės ir mokyklos lygiu. Partneriai dalinosi patirtimis, įžvalgomis bei praktiniais pavyzdžiais, kaip užtikrinti atsakingą technologijų naudojimą ir sukurti mokymuisi palankią skaitmeninę aplinką. Taip pat, didelis dėmesys buvo skiriamas gerųjų praktikų identifikavimo koncepcijos parengimui ir atvejo analizių rinkimui ir aprašymui. Visi šie duomenys prisidės kuriant skaitmeninės gerovės modelį.
Kuriamas skaitmeninės gerovės modelis yra vienas svarbiausių projekto rezultatų. Jis pateiks atsakingo technologijų naudojimo principus, strategijas bei gaires, padedančias mokytojams ir švietimo institucijoms tinkamai pasirinkti technologijas mokymo(si) procese. Šis modelis bus išbandoma realiose švietimo aplinkose – įgyvendinant eksperimentus, analizuojant jų rezultatus ir vertinant praktinį poveikį.
Šio susitikimo rezultatai ne tik sustiprino projekto partnerių bendradarbiavimą, bet ir atvėrė kelią tolimesniam WINDEE projekto plėtojimui, kuris prisidės prie kokybiškesnio, labiau subalansuoto ir į žmonių gerovę orientuoto skaitmeninio švietimo Europoje.
ATSAKOMYBĖS APRIBOJIMAS: „Finansuojama Europos Sąjungos. Nuomonės ir požiūriai, išreikšti šiame tekste, yra tik autorių ir nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Europos švietimo ir kultūros vykdomosios agentūros (EACEA) poziciją. Nei Europos Sąjunga, nei EACEA nėra atsakingos už šio turinio turinį.“