WINDEE

 

 

 

Projekto santrauka: Studentų ir dėstytojų gerovė skaitmeniniame švietime yra itin svarbi. Mūsų politikos eksperimentavimo projektas sprendžia supratimo, strategijų bei koordinuotų politikos veiksmų šioje srityje trūkumą. Renkame įrodymus, kuriame sprendimus ir vykdome eksperimentus siekdami tobulinti bei įgyvendinti sisteminius politikos pokyčius. Projektas pradedamas nuo išsamaus įrodymų rinkimo atliekant tyrimus, vertinimus ir politikos analizę skaitmeninės gerovės srityje. Toliau kuriame Skaitmeninės gerovės sistemą (angl. „Digital Well-being Framework”), kuri integruoja:

  1. Asmens veiksnius, įskaitant skaitmenines kompetencijas ir sveikatos aspektus.
  2. Kontekstinius veiksnius, susijusius su ugdymo aplinka, mokymosi dizainu ir mokyklos kultūra.
  3. Įrenginio veiksnius, susijusius su skaitmeninių įrenginių tipais bei gerosiomis jų naudojimo praktikomis.

Skaitmeninės gerovės sistema pateikia atsakingo technologijų naudojimo principus bei strategijas, kaip kurti subalansuotą skaitmeninę mokymosi aplinką. Joje taip pat pateikiamos praktinės rekomendacijos, kaip pasirinkti mokymosi dizainui tinkamas technologijas. Šią sistemą testuojame realiose švietimo aplinkose, atliekant eksperimentus. Iteracinio proceso metu tobuliname strategijas, užtikriname jų efektyvumą ir aktualumą. Galiausiai darome įtaką švietimo politikoms regioniniu, nacionaliniu ir Europos lygmeniu. Kuriant įrodymais grįstas politikos rekomendacijas ir skatinant sisteminius pokyčius, siekiame, kad skaitmeninė gerovė taptų kiekvienos klasės dalimi. Tvirtas universitetų, mokyklų, politikos formuotojų ir EdTech ekspertų partnerystės tinklas sustiprina projekto galimybes spręsti sudėtingus skaitmeninės gerovės iššūkius švietime.

Projekto pavadinimas: Well-being in Digital Education Ecosystem (WINDEE)
Projekto Nr.: 101195779 WINDEE — ERASMUS-EDU-2024-POL-EXP
Koordinuojanti institucija: Vytauto Didžiojo universitetas (VDU), Lietuva
Kontaktinis asmuo VDU: prof. dr. A. Volungevičienė, airina.volungeviciene@vdu.lt
Projekto trukmė: 36 mėnesiai (2025 m. kovas – 2028 m. vasaris)
Biudžetas: 998 230,00 EUR
Projekto svetainė:

Partneriai:

  1. KIC – Knowledge Innovation Centre (Malta)
  2. TLU – Talino universitetas (Estija)
  3. UOC – Katalonijos atvirasis universitetas (Ispanija)
  4. EDEN – Digital Learning Europe (Estija)
  5. EUN – PARTNERSHIP AISBL (Belgija)
  6. EDUCRAFTOR OY AB (Suomija)
  7. Nacionalinė švietimo agentūra (Lietuva)

Asocijuoti partneriai:

  1. LieDM – Lietuvos nuotolinio ir e. mokymosi asociacija (Lietuva)
  2. LKNUC – Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras (Lietuva)
  3. Stifterverband – Vokietijos mokslo skatinimo asociacija (Vokietija)

Bendrieji tikslai:

  1. Gerinti skaitmeninius įgūdžius ir kompetencijas tarp mokytojų ir mokinių, siekiant efektyvaus mokymo(si).
  2. Kurti ir tobulinti skaitmenines mokymosi aplinkas, kurios užtikrintų fizinę, kognityvinę, emocinę ir psichologinę mokinių gerovę.
  3. Integruoti skaitmenines kompetencijas į mokymo programų dizainą, siekiant darnaus ir įtraukiančio ugdymo.
  4. Įtraukti pedagogus, politikos formuotojus ir bendruomenes, kad bendradarbiaujant būtų skatinama skaitmeninė gerovė švietime.
  5. Naudoti tyrimus, duomenis ir politikos eksperimentavimą, siekiant pagrįsti politikos formavimo ir įgyvendinimo strategijas, gerinančias skaitmeninio švietimo praktiką.
  6. Prisidėti prie strateginių tikslų, nustatytų Europos švietimo erdvėje, Europos aukštojo mokslo erdvėje ir Skaitmeninio švietimo veiksmų plane.

Darbo paketai:

  1. PROJEKTO VALDYMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
  2. SKAITMENINĖS GEROVĖS ĮVERTINIMAS ŠVIETIMO EKOSISTEMOJE
  3. ĮŽVALGŲ ANALIZĖ IR SISTEMOS KŪRIMAS
  4. PEDAGOGŲ ĮGALINIMAS
  5. POLITIKOS EKSPERIMENTAVIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
  6. SKLAIDA, BENDRADARBIAVIMAS IR POVEIKIS

ATSAKOMYBĖS APRIBOJIMAS: „Finansuojama Europos Sąjungos. Nuomonės ir požiūriai, išreikšti šiame tekste, yra tik autorių ir nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Europos švietimo ir kultūros vykdomosios agentūros (EACEA) poziciją. Nei Europos Sąjunga, nei EACEA nėra atsakingos už šio turinio turinį.“