Tarptautinės savaitės akcentas: dėstytojo iš IBADAN universiteto (Nigerijos) paskaita
Gegužės 5-9 d., Tarptautinės savaitės metu, VDU universitete lankosi dėstytojai iš įvairių partnerinių universitetų ir veda paskaitas VDU studentams. Puikią galimybę susipažinti su dėstytoju iš egzotinės šalies Nigerijos turėjo ir Švietimo akademijos Pradinio ugdymo pedagogikos ir ankstyvojo užsienio kalbos mokymo programos trečiakursiai ir dėstytojos doc. dr. Estela Daukšienė ir dr. Daiva Urmonienė. Dėstytojas Matthew Taiwo Oni atvyko iš prestižinio IBADAN universiteto (Nigerija), dirbantis Edukologijos fakultete, Ankstyvosios vaikystės ir ugdymo pagrindų departamente. IBADAN universitetas yra seniausias ir vienas iš pirmaujančių universitetų Nigerijoje įkurtas 1948 m. kaip Londono universiteto koledžas. 1962 m. jis tapo nepriklausomu universitetu ir išliko vienu prestižiškiausiu šalyje. Šis universitetas ruošia daugiausia antrosios pakopos studijų studentų Afrikoje, o tai rodo universiteto svarbą mokslo ir mokslinių tyrimų srityje žemyne. Garsėjantis savo stipriomis mokslo tradicijomis ir reikšmingu indėliu į šalies švietimą bei mokslinius tyrimus.
Dėstytojas Matthew be to, kad pristatė IBADAN universitetą, taip pat skaitė pranešimą tema Bridging the Divide: A Comparative Analysis of AI Literacy among Public and Private Secondary School Teachers in Nigeria, kuriame pristatė savo disertacijos tyrimus. Pranešimo metu svečias pasidalino įžvalgomis apie Nigerijos mokytojų rengimo sistemą ir atskleidė keletą svarbių jos niuansų. Atlikti tyrimai sudomino besiklausančius studentus, tačiau dar įdomiau buvo išgirsti bendrai apie mokytojo darbą ir jų ruošimą Nigerijoje. Buvo akcentuojama didelis dėmesys praktikai. Mokytojų rengimo programose Nigerijoje skiriamas ypatingas dėmesys praktiniam pasirengimui. Būsimieji mokytojai daug laiko praleidžia mokyklose, stebėdami patyrusius kolegas ir patys vesdami pamokas prižiūrint mentoriams. Reikšmintas daugiakalbystės iššūkis. Nigerija yra labai įvairi šalis, kurioje kalbama šimtais skirtingų kalbų. Mokytojai dažnai susiduria su iššūkiu mokyti vaikus, kurių gimtoji kalba skiriasi nuo oficialios mokymo kalbos (anglų). Todėl mokytojų rengimo programose stengiamasi ugdyti gebėjimus efektyviai dirbti daugiakalbėje aplinkoje. Taip pat akcentuotas labai svarbus faktorius kaip bendruomenės įsitraukimas. Nigerijoje stiprus bendruomenės vaidmuo švietime. Vietos bendruomenės dažnai aktyviai dalyvauja mokyklų valdyme ir paramos teikime, kuri yra labai svarbi siekiant mokslo, o mokytojai yra laikomi svarbiais bendruomenės nariais. Mokytojų rengimo programos skatina būsimus mokytojus užmegzti glaudžius ryšius su bendruomene ir įtraukti ją į ugdymo procesą.
Paskaitoje buvo naudinga tiek studentams, tiek lietuvių dėstytojoms suprasti Matthew transliuojamas vertybines nuostatas apie mokymosi reikšmę bei motyvaciją ugdyti(s) švietėjo kompetencijas.