Skaitmeninė gerovė Europos skaitmeninio švietimo ekosistemoje

Balandžio 7 d. vyko EDEN NAP organizuotas nuotolinis seminaras „Digital Well-being in Digital Education Ecosystem in Europe“, skirtas diskusijoms apie esminę technologijų ir gerovės sankirtą švietimo srityje. Pripažindamas didžiulį skaitmenizacijos poveikį, kuris, nors ir siūlo daugybę galimybių, lygiagrečiai kelia nemenkus iššūkius mūsų bendrai sveikatai, seminaras gilinosi į daugialypį skaitmeninės gerovės pobūdį. Skaitmeninė gerovė apima ne tik saugumą internete, bet ir fizinę, psichinę, emocinę bei socialinę tiek mokinių, tiek mokytojų ar dėstytojų sveikatą. Diskusijos metu buvo pabrėžta, kaip svarbu integruoti skaitmeninę gerovę į mokymo praktiką, ugdyti skaitmenines kompetencijas, rinktis skaitmeninius įrankius, kurie siūlo sprendimus gerovei užtikrinti, ir kritiškai vertinti teigiamą bei neigiamą skaitmeninių įrankių poveikį.

Seminare dalyvavę pranešėjai šią temą aptarė iš skirtingų perspektyvų. VDU Švietimo akademijos doktorantė Kristina Adomaitienė atskleidė sudėtingą ir daugiasluoksnę skaitmeninės gerovės koncepciją, pabrėždama, kad jos apimtis yra daug platesnė nei vien tik laikas, praleistas prie ekrano. Renginio moderatorė EDEN NAP Iniciatyvinio komiteto narė ir VDU ŠA docentė Giedrė Tamoliūnė pristatė naują politikos eksperimentavimo (policy experimentation) projektą WINDEE – „Well-being in Digital Education Ecosystem in Europe“ (nr. 101195779 WINDEE — ERASMUS-EDU-2024-POL-EXP), kurio tikslas – sukurti aplinką, kurioje besimokantieji galėtų pasiekti skaitmeninę gerovę ir maksimaliai išnaudoti technologijų teikiamą naudą švietimo įstaigose. Rasmus Benke-Aberg (Stifterverband, Vokietija), pasidalijo vertingomis iniciatyvomis ir veiksmais, kurių imasi Europos skaitmeninio švietimo tinklo bendruomenė  (European Digital Education Hub). Galiausiai, Justina Pluktaitė ( SPSCH Pardubice, Čekija) pristatė praktinį požiūrį į skaitmeninę gerovę, siūlydama apčiuopiamų įžvalgų, kaip ją įgyvendinti. Šis seminaras yra svarbus indėlis planuojant mokslinių tyrimų, politikos ir praktinių strategijas, skirtas sveikesnei, labiau subalansuotai ir, galiausiai, efektyvesnei skaitmeninio mokymosi patirčiai Europos švietimo ekosistemoje ugdyti, pabrėžiant jo svarbą pasaulinėms iniciatyvoms ir švietimo ateičiai.

Renginio įrašas pasiekiamas EDEN DLE tinklapyje: https://www.youtube.com/watch?v=AewLk1MalPI.