Nacionalinis mokslinis seminaras: Mokymas ir mokymasis dirbtinio intelekto (DI) amžiuje
2025 m. spalio 17 d. įvyko nacionalinis mokslinis seminaras „Mokymas ir mokymasis dirbtinio intelekto (DI) amžiuje: iššūkiai ir galimybės mokytojams“, skirtas pristatyti projekto „Edukacinių tyrimų proveržis“ tyrimo „Skaitmeninės didaktikos tyrimai: Dirbtinio Intelekto elementų taikymas bendrajame ugdyme (DI-daktika)“, Nr. P-EDU-23-1 rezultatus.
Seminarą pradėjo „DI-daktika“ tyrimo vadovė prof. dr. Airina Volungevičienė, pateikdama konceptualų ir platesnį kontekstinį požiūrį į dirbtinį intelektą (toliau-DI) švietime, apžvelgiant šia tema vykstančias iniciatyvas bei reglamentavimą tiek tarptautiniu, tiek nacionaliniu lygmeniu. Seminaro dalyvius supažindinus su tyrimu „DI-daktika“, jo tikslu ir numatytomis veiklomis, didelis dėmesys buvo skirtas pristatyti ir aptarti didaktinius DI elementų panaudojimo mokymui ir mokymuisi aspektus, pagrįstus atliktos mokslinių šaltinių analizės ir empirinių duomenų pagrindu. Šie pristatymai tapo svarbiu indėliu tolimesnei seminaro veiklai, kur dalyviai grupėse diskutavo apie tai, kokių naujų žinių, įgūdžių ir nuostatų reikia mokyklų mokytojams, kad jie galėtų mokyti, mokytis, organizuoti mokymąsi ir vertinti.
Diskusijos rezultatams aktualizuoti ir kontekstualizuoti, seminare buvo pristatytas ir pirminis DI kompetencijų taksonomijos projektas, suteikiantis pamatines įžvalgas tolimesnėms tyrimo „DI-daktika“ veikloms. Šis nacionalinis mokslinis renginys patvirtino didelį švietimo bendruomenės susidomėjimą tvariu ir efektyviu DI integravimu į švietimo praktiką, akcentuojant būtinybę ir toliau plėtoti didaktines ir skaitmenines kompetencijas, etinių DI naudojimo aspektų suvokimą, dalijimąsi gerosiomis praktikomis ir kritinio savo ir besimokančiųjų mąstymo būtinybę.
Seminaro programa.
Daugiau informacijos apie tyrimą „DI-daktika“ – https://studyonline.lt/di-daktika/.



Projekto finansavimas: Projektas „Edukacinių tyrimų proveržis“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“. Projektas finansuojamas 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Edukacinių tyrimų proveržis“ koordinatorius: LIETUVOS MOKSLO TARYBA