Gen AI ir metakognicija: įžvalgos iš EDEN NAP seminaro
Diskusijose apie generatyvinį dirbtinį intelektą aukštajame moksle dažnai kalbama apie jo galimybes ir taikymą, tačiau būtina giliau tirti jo poveikį mokymuisi. Vasario 27 d. vyko EDEN Network of Academics and Professionals (NAP) organizuotas nuotolinis seminaras „Measuring Awareness of Using GenAI in University Studies: A Metacognitive Approach“, skirtas šiam svarbiam klausimui nagrinėti. Renginį moderavo dr. Giedrė Tamoliūnė, EDEN NAP Steering committee narė ir VDU ŠA docentė.
Visą seminaro įrašą galite rasti EDEN DLE YouTube paskyroje.
Seminare pranešimus skaitė:
- Prof. dr. Josep M. Duart iš Atvirojo Katalonijos universiteto (Ispanija) dalinosi įžvalgomis apie tai, kaip aukštojo mokslo institucijos atliepia dirbtinio intelekto keliamus klausimus savo praktikoje. Jis aptarė, kokias priemones, sprendimus ir iniciatyvas universitetai kuria, bei su kokiais iššūkiais jie susiduria.
- Prof. dr. Airina Volungevičienė, VDU Švietimo akademijos profesorė ir Inovatyvių studijų instituto direktorė, pristatė teorines įžvalgas, skatinančias dėstytojų ir tyrėjų informuotumą apie sąsajas tarp metakognityvinių strategijų, mokymosi ir dirbtinio intelekto.
- Kateryna Harbarets, VDU Švietimo vadybos magistrantūros studijų II kurso studentė, savo pranešimu tęsė metakognicijos, mokymosi ir generatyvinio dirbtinio intelekto sąsajų klausimą, pristatydama savo atliekamo magistrantūros baigiamojo darbo tyrimą. Šio tyrimo rezultatai atskleidžia, kaip studentai, naudodami generatyvinį dirbtinį intelektą savo mokymesi, formuoja savo supratimą apie GenDI technologijas ir jų naudojimą.
Seminaro dalyviai diskutavo apie mokymo(si) strategijų kūrimą, užtikrinant skaidrumą naudojant GenDI ir metakognicijos skatinimą.
Artimiausias EDEN NAP nuotolinis seminaras „Digital Well-being in Digital Education Ecosystem in Europe“ vyks balandžio 7 d. 15:00 CET. Kviečiame registruotis!
EDEN NAP yra jau beveik 20 m. veikianti EDEN tinklo iniciatyva, vienijanti mokslininkus ir tyrėjus skaitmeninio švietimo tyrimų lauke Europoje ir už jos ribų, organizuojant nuotolinius seminarus, diskusijas, praktines dirbtuves ir mokslinių tyrimų veiklą.