DI-daktika

Projekto tikslas – nustatyti, kada skaitmeninė didaktika, naudojant DI elementus, grįsta mokymosi analitika (MA), pagerina mokymą, mokymąsi ir vertinimą.

Projekto pavadinimas: Skaitmeninės didaktikos tyrimai: Dirbtinio Intelekto elementų taikymas bendrajame ugdyme (DI-daktika)
Projekto Nr: P-EDU-23-1
Projekto koordinatorius: Vytauto Didžiojo universitetas
Kontaktinis asmuo VDU: prof. dr. A. Volungevičienė  airina.volungeviciene@vdu.lt
Projekto trukmė: 2025 04 01 – 2028 04 03
Projekto biudžetas: 496 386,66 Eur

Projekto metu bus įgyvendintos šios pagrindinės veiklos:

  1. Nustatyta kaip DI elementai ir MA, naudojami ugdymo turinyje gali prisidėti sprendžiant mokymo, mokymosi ir vertinimo iššūkius;
  2. Sukurta DI kompetencijos taksonomija mokytojams ir metodinės gairės DI kompetencijos tobulinimui;
  3. Parengtas ir įvertintas skaitmeninės didaktikos scenarijus kaip naudoti DI ir MA elementus, siekiant praturtinti mokymą, mokymąsi ir vertinimą;
  4. Tyrimų duomenų pagrindu, parengtos rekomendacijos valstybės institucijoms, kaip pagerinti klasės didaktikos ir bendrojo ugdymo kokybę ir tvarią pažangą naudojant DI elementus ir MA.

Suplanuoti rezultatai:

  • Mokslinis straipsnis apie ugdymo turinio iššūkius mokyme, mokymesi ir vertinime, naudojant DI elementus ir MA.
  • Publikacija apie mokytojų dirbtinio intelekto kompetencijos taksonomiją.
  • Metodinės gairės mokytojams, atskleidžiant kompetencijos raišką mokyme, mokymesi ir vertinime.
  • Mokslo studija apie pedagoginių scenarijų taikymą naudojant DI elementus mokymui, mokymuisi ir vertinimui.
  • Tyrimų duomenų pagrindu parengtos rekomendacijos valstybės institucijoms ir suinteresuotosioms šalims kaip pagerinti DI elementų ir MA naudojimą

Pagrindiniai Tyrimo rezultatai bus pristatomi nacionalinėse ir tarptautinėse mokslinių tyrimų konferencijose, bei nacionaliniuose ir tarptautiniuose mokslo renginiuose.

Projekto finansavimas:

Projektas „Edukacinių tyrimų proveržis“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“. Projektas finansuojamas 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto „Edukacinių tyrimų proveržis“ koordinatorius: LIETUVOS MOKSLO TARYBA

Projekto „Edukacinių tyrimų proveržis“ partneriai: Vilniaus universitetas, Kauno technologijos universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Mykolo Romerio universitetas, Klaipėdos universitetas.