Dalinamės patirtimi, kurią įgavome kovo mėnesį
Kovas buvo labai įtemptas, nes pradejome 2 mokslinius projektus ( Di-daktika ir WINDEE), dalyvavome konferencijose bei ruošėme straipsnius ir posterius EDEN konferencijai Bolonijoje.
Dalinamės dr. Estelos Daukšienės refleksija iš dviejų kovo mėn. dalyvautų konferencijų skaitmeninio švietimo tematika.
Kovo 10-12 dienomis turėjau galimybę sudalyvauti angl. The Times Higher Education organizuotoje konferencijoje aukštojo mokslo institucijoms angl. Digital Universities Europe 2025 Wroclave, Lenkijoje, kurią organizavo privačių universitetų Merito grupė. Ši daugiau nei 300 dalyvių sutraukusi konferencija turėjo vykti 2024 m. rugsėjo pabaigoje, bet dėl tuo metu Lenkiją užklupusių potvynių buvo perkelta į 2025 m. kovo mėnesį. Konferencijos pagrindinės temos buvo – kaip universitetai turi pasiruošti ir vykdyti skaitmenizacijos procesus.
Konferencija buvo kitokio formato- Didžioji dalis laiko buvo skirta plenarinėms diskusijoms su tos temos ekspertais ir tinklaveikai, net klausimus organizatoriai skatindavo aptarti mažesnėse grupėse ir tada pasidalinti. Toks formatas leido palyginti skirtingus požiūrius bei pasitikrinti savo supratimą, tačiau man, kaip tyrėjai trūko tyrimais grindžiamų įrodymų.
Pagrindinės mintys, kurias išsinešiau:
- angl. „Digital maturity vs digital competence”- kada mes skaitmeniškai išprusę, o kada jau skaitmeniškai subrendę? Skaitmeninė branda ateina tada, kai pradedame mąstyti ne, kaip naudotis technologijomis, o ką galime pasiekti naudodami technologijas?
- Nevadinkime dirbtinio intelekto kompetencija: juk mums rūpi žmonės tad kalbėkime apie dėstytojų, studentų, vadovų skaitmenines kompetencijas naudotis dirbtinio intelekto įrankiais, technologijomis.
- Jei norite palaikyti EU DI – pasidomėkite Prancūzų DI modeliu “mistral”.
- Kiekvienas dėstytojas savo dalyke turėtų turėti DI politiką, suderintą su studentais ir jos laikytis.
- Ne DI keičia vertinimą, o mes ir mes turime mąstyti, kas turi būti vertinama, ką vertinsime (Inspera. Ishan…, evangelist: ).
- Skatinkime besimokančiuosius sekti ir pasitikrinti progresą.
- Hibridinis mokymasis yra “baisus” tuo, kad bandome priversti dvi skirtingas bendruomenes (fizinę ir skaitmeninę) bendrauti ir bendradarbiauti (Paul Hunter, Šveicarija).
- 97% žmonių pasaulyje turi Google paskyrą (Google Education).
- Nepraleiskite progos išnaudoti krizę pokyčiams švietime paskatinti.
- Klauskime, kokią naudą gali duoti DI, kurios aš negaliu; bet stebėkime save, kad ne “hiper-personalizuotumėme”.
- DI yra labai geras asistentas, jei naudoji srityje, kurią išmanai, ir labai blogas, jei naudoji ten, kur nesupranti.
- Jei nedarai tinkamai, tai tik “lūpų dažymo paslauga “ (angl. “lipstick servise“).
Kovo 17-20d. Zagrebe (Kroatijoje) Alberta Bernays University vyko antrasis mikro-kredencialams skirtas renginys angl. “Masterclass on Micro-credentials 2025”. Pirmasis “Master-Class on Micro-credentials” vyko Barselonoje 2023, kur ši tema sutraukė daug švietimo institucijų (ne tik universitetų, bet ir mokymo centrų, profesinių mokyklų, IT specialistų ir pan.), kuriems tai buvo įdomi naujovė. Šiuos renginius organizuoja KIC-Knowledge Innovation Centre (Slovėnija), kurie taip pat yra Europass kredencialų sistemos kūrejai bei universitetų atvirųjų dalykų katalogų kūrejai, bendradarbiaujantys su daugeliu švietimo institucijų. Ir nors šio antrojo Masterclass metu dalyviai vis dar įvardino, kad tai yra inovacijos (plenarinio pranešimo metu OECD atstovė Shizuka Kato paprašė dalyvių subalsuoti, kurioje iš 3 įvardintų mikro-kredencialų vystymo fazių institucijos yra- inovacija, masinė adaptacija, branda), nebuvo pristatymų apie tai, kas tai yra, bet buvo dalinamasi institucijų pažanga bei geromis praktikomis, kaip tai taikoma, arba kas nepavyksta. Buvo įdomu ir smagu klausytis, kaip Atvirasis Katalonijos universitetas (kuriame vyko pirmasis Mikrokredencialų Masterclass 2023) pristatė savo tyrimus šioje srityje, atskleidžiant, kaip universitetas pagal nuolatinius tyrimus tobulina programas ir jas moduliarizuoja, suskaidydami mažesniais ir už juos išduodami mikrokredencialus. Smagu, kad diskusijos sukosi ne apie, kaip tu supranti, kas tai yra, bet kaip jūsų šalyje tai sprendžiama, kaip mes galėtumėme iš to pasimokyti.